fbpx

NEWS:

w wydaniu tradycyjnym (papierowym) strona: 6

Kupuj Polski Miód

Wyobraź sobie, chociaż będzie to trudne, że kompletnie nie znasz się na pszczelarstwie i produktach pszczelich. Nie wiesz, jak powinien wyglądać i pachnieć dobry miód. Pracujesz jako makler giełdowy albo programistka i nie masz czasu zagłębiać się w etykietę każdego wyrobu, jaki kupujesz.
Jednocześnie słyszałeś, że miód jest smaczny i zdrowy, warto też wspierać lokalny rynek, bo to napędza gospodarkę. Jak masz rozpoznać czy miód, który wybrałeś, pochodzi z Polski?

Akcje promujące polskie produkty cieszą się dużym powodzeniem. Konsumenci wiedzą, że wybierając artykuł z ojczyzny, wspierają rynek. Na licznych opakowaniach pojawiają się biało-czerwone flagi lub nazwa sugeruje swojskość produktu.

Pasieka nr 94 ([PAS94], marzec-kwiecień 2019, Czestochowa-2015_18853_RD)
Fot. Roman Dudzik

Półki dużych sklepów uginają się pod ciężarem miodu z Azji czy z Ukrainy. W słoikach tkwią bursztynowe mieszanki, niewiele mające wspólnego z jakością naszych rodzimych produktów. Przyszedł czas, by uświadomić konsumentom, które miody są najlepsze – nasze, z Polski!

Dlatego rozpoczynamy akcję Kupuj Polski Miód. Bo przecież mamy na celu zarówno wspieranie pszczelarza, jak i ochronę pszczół oraz wielkie korzyści prozdrowotne.

Po udanej akcji „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz”, biorąc pod uwagę opinie pszczelarzy i ich potrzeby, w kolejnej kampanii promującej miód skupiamy się na polskim produkcie. W materiałach reklamowych będziemy zwracać uwagę na to, aby miód i inne produkty pszczele kupować lokalnie, najlepiej bezpośrednio od pszczelarza.

Ważne jest również przekazanie klientom wiedzy na temat miodu jako produktu naturalnego i że np. miód skrystalizowany jest pełnowartościowy i świadczy o jego prawdziwości.

Na pytanie ze wstępu, czyli „jak nauczyć konsumenta rozpoznawania, czy dany miód jest z Polski”, możemy odpowiedzieć, że osiągniemy to poprzez szeroko zakrojoną akcję, w której będziemy:

  • nakłaniać do zakupu miodu i innych produktów pszczelich bezpośrednio od pszczelarza;
  • zwiększać rozpoznawalność miodu polskiego;
  • edukować konsumentów o wartości prozdrowotnej miodu lokalnego;
  • promować popularne w Polsce gatunki miodów, m.in. lipowy;
  • edukować o wpływie wyborów zakupowych na ochronę środowiska;
  • zapewniać pszczelarzom materiały ułatwiające sprzedaż ich produktów;
  • wydawać materiały edukacyjne i promocyjne.

Mamy nadzieję, że dzięki naszej akcji przyczynimy się do zwiększenia sprzedaży prawdziwych polskich miodów.

Zachęcamy czytelników „Pasieki” do nadsyłania pomysłów na promocję polskiego miodu. Za najciekawsze propozycje przewidziane są drobne upominki.

Zespół redakcyjny „Pasieki”


 Wydanie tradycyjneZamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Czym jest ePrenumerata? ePrenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Prenumerata roczna obejmuje 6 kolejnych...

Ostatnio dodane

Bieg do miodu - VII Edycja 2021! Weź w...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 11-06-2021

W telegraficznym skrócie Polska » Rząd postanowił dotować każdą przezimowaną rodzinę...

Pasieka 4/2021

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 08-06-2021

Jak przenoszą się choroby pszczół, cz. 1. Patogeny pszczoły miodnej...

Pasieka 4/2021

Anna Gajda, Ewa Mazur - avatar Anna Gajda, Ewa Mazur, 08-06-2021

Ultradźwiękowe zwalczanie Varroa dectructor z wykorzystaniem emitera sonicznego Pomysł wykorzystania...

Pasieka 4/2021

Surowiec Marian - avatar Surowiec Marian, 08-06-2021

Miód gryczany pod lupą Miód gryczany to najciemniejszy odmianowy polski...

Pasieka 4/2021

Burzyńska Marta - avatar Burzyńska Marta, 08-06-2021

Jak ochronić pasiekę przed dewastacją i kradzieżą? Cz. 2. W...

Pasieka 4/2021

Amor Rafał - avatar Amor Rafał, 08-06-2021

Szybsze i wygodniejsze rozlewanie miodu, cz. 2. W poprzedniej części...

Pasieka 4/2021

Piątek Michał - avatar Piątek Michał, 08-06-2021

Ogłoszenia drobne (lipiec - sierpień 2021) Produkty pszczele » Pyłek kwiatowy...

Pasieka 4/2021

Pasieka - avatar Pasieka, 08-06-2021

Średnie ceny miodów oferowanych w polskich sklepach internetowych Średnie ceny...

Pasieka 4/2021

Pasieka - avatar Pasieka, 08-06-2021