fbpx

NEWS:

w wydaniu tradycyjnym (papierowym) strona: 6

Kupuj Polski Miód

Wyobraź sobie, chociaż będzie to trudne, że kompletnie nie znasz się na pszczelarstwie i produktach pszczelich. Nie wiesz, jak powinien wyglądać i pachnieć dobry miód. Pracujesz jako makler giełdowy albo programistka i nie masz czasu zagłębiać się w etykietę każdego wyrobu, jaki kupujesz.
Jednocześnie słyszałeś, że miód jest smaczny i zdrowy, warto też wspierać lokalny rynek, bo to napędza gospodarkę. Jak masz rozpoznać czy miód, który wybrałeś, pochodzi z Polski?

Akcje promujące polskie produkty cieszą się dużym powodzeniem. Konsumenci wiedzą, że wybierając artykuł z ojczyzny, wspierają rynek. Na licznych opakowaniach pojawiają się biało-czerwone flagi lub nazwa sugeruje swojskość produktu.

Pasieka nr 94 ([PAS94], marzec-kwiecień 2019, Czestochowa-2015_18853_RD)
Fot. Roman Dudzik

Półki dużych sklepów uginają się pod ciężarem miodu z Azji czy z Ukrainy. W słoikach tkwią bursztynowe mieszanki, niewiele mające wspólnego z jakością naszych rodzimych produktów. Przyszedł czas, by uświadomić konsumentom, które miody są najlepsze – nasze, z Polski!

Dlatego rozpoczynamy akcję Kupuj Polski Miód. Bo przecież mamy na celu zarówno wspieranie pszczelarza, jak i ochronę pszczół oraz wielkie korzyści prozdrowotne.

Po udanej akcji „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz”, biorąc pod uwagę opinie pszczelarzy i ich potrzeby, w kolejnej kampanii promującej miód skupiamy się na polskim produkcie. W materiałach reklamowych będziemy zwracać uwagę na to, aby miód i inne produkty pszczele kupować lokalnie, najlepiej bezpośrednio od pszczelarza.

Ważne jest również przekazanie klientom wiedzy na temat miodu jako produktu naturalnego i że np. miód skrystalizowany jest pełnowartościowy i świadczy o jego prawdziwości.

Na pytanie ze wstępu, czyli „jak nauczyć konsumenta rozpoznawania, czy dany miód jest z Polski”, możemy odpowiedzieć, że osiągniemy to poprzez szeroko zakrojoną akcję, w której będziemy:

  • nakłaniać do zakupu miodu i innych produktów pszczelich bezpośrednio od pszczelarza;
  • zwiększać rozpoznawalność miodu polskiego;
  • edukować konsumentów o wartości prozdrowotnej miodu lokalnego;
  • promować popularne w Polsce gatunki miodów, m.in. lipowy;
  • edukować o wpływie wyborów zakupowych na ochronę środowiska;
  • zapewniać pszczelarzom materiały ułatwiające sprzedaż ich produktów;
  • wydawać materiały edukacyjne i promocyjne.

Mamy nadzieję, że dzięki naszej akcji przyczynimy się do zwiększenia sprzedaży prawdziwych polskich miodów.

Zachęcamy czytelników „Pasieki” do nadsyłania pomysłów na promocję polskiego miodu. Za najciekawsze propozycje przewidziane są drobne upominki.

Zespół redakcyjny „Pasieki”


 Wydanie tradycyjneZamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Czym jest e-Prenumerata? e-Prenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Zamawów prenumeratę roczną - obejmuje...

Ostatnio dodane

Zmiany w projekcie ustawy o sprzedaży bezpośredniej Zdjęcie: freepik. Komisja Rolnictwa...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 15-10-2021

Starożytna biżuteria pszczelarska Zdjęcie: © Ministerstwo Kultury i Sportu, Grecja. Ludzie od...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 15-10-2021

Wojakowa z ogrodem miododajnym Zdjęcie: Katarzyna Dzięgiel – Urząd Gminy...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 15-10-2021

Ubogo, tłusto, mącznie… czyli dieta po stracie pszczół   Zdjęcie: Freepik.  Wszyscy...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 08-10-2021

Pszczela przestrzeń w Szczepanowicach Zdjęcie: Łukasz Jaje. W Szczepanowicach (gm. Pleśna...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 08-10-2021

Pszczelarstwo Mołdawii – tendencje rozwoju Źródło: Freepik Mołdawia, którą zamieszkuje 2,6...

ze świata

Wielińska Agnieszka - avatar Wielińska Agnieszka, 08-10-2021

W telegraficznym skrócie Barciany, woj. podlaskie Między ulami należącymi...

Pasieka 6/2021

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 06-10-2021

Jak przenoszą się choroby pszczół, cz. 2. W poprzedniej części...

Pasieka 6/2021

Gajda Anna - avatar Gajda Anna, 06-10-2021

Miód faceliowy pod lupą Miód faceliowy staje się coraz popularniejszą...

Pasieka 6/2021

Burzyńska Marta - avatar Burzyńska Marta, 06-10-2021