fbpx

NEWS:

w wydaniu tradycyjnym (papierowym) strona: 6

Pasieka nr 95 ([PAS95], maj - czerwiec 2019, KPM_top)

Kupuj polski miód

Po publikacji artykułu na temat organizowanej przez nasze wydawnictwo akcji „Kupuj polski miód” zamieszczonego w poprzednim numerze „Pasieki” nie otrzymaliśmy zbyt wielu maili i telefonów z sugestiami czy pomysłami.
Nie oznacza to jednak, że kampania nie jest potrzebna. Zdarza się, że jesteśmy pytani, czy sprzedajemy miód, a słysząc odpowiedź odmowną, klienci dopytują, gdzie w takim razie mogą go zakupić i aby był dobry i prawdziwy.

Zauważamy, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i mniej chętnie sięgają po produkty miodopodobne. Edukują się, wiedzą, że prawdziwy miód krystalizuje i że nie można go przegrzewać. Dostrzegamy jednak, że pszczelarze są dla nich często niewidoczni.

Z jednej strony, to dobrze, że nasze pszczoły są na tyle spokojne, że nikomu nie przeszkadzają. Nikt nie zwraca uwagi na ule w przydomowym ogródku. Z drugiej jednak – nikt nie przychodzi, aby zakupić produkty pszczele. Brak podejmowania działań w celu promocji miodu z własnej pasieki, nie oznacza, że pszczelarz nie ma problemu z jego zbyciem.

Sezon 2018 był obfity w większości kraju i część pszczelarzy posiada jeszcze zapasy miodu. Nie wykorzystują jednak w pełni swojego potencjału. Więcej o tym, jak dobrze sprzedać miód, pisze Michał Piątek w artykule pt. „Jak sprzedawać więcej miodu” w niniejszym wydaniu pisma. Polecamy tę lekturę.

Pasieka nr 95 ([PAS95], maj - czerwiec 2019, Czestochowa-2015_5461_RD)
Dostrzegamy większe zainteresowanie miodem i produktami pszczelimi. Fot. Roman Dudzik

Mimo tego, że dostrzegamy większe zainteresowanie miodem i pozostałymi produktami pszczelimi niż jeszcze kilka lat temu, to nadal jest jeszcze dużo do zrobienia w tym aspekcie. Chcielibyśmy, aby świadomość tego, jak ważne są pszczoły oraz tego, że warto kupować miód lokalnie, miało więcej ludzi.

Ponadto dobrze by było, aby konsument rozumiał, z czego wynika cena miodu i że za pełnowartościowy produkt dobrej jakości warto zapłacić więcej.

Do kolejnego numeru „Pasieki” zostanie dołączony plakat akcji, będzie też można bezpłatnie zamówić dodatkowe egzemplarze. Opracowaliśmy ulotki zachęcające do zakupu miodu z rejonu swojego zamieszkania. Wśród produktów promujących akcję znajdą się również kubki, tablice, ramki pod tablice rejestracyjne itd.

Pasieka nr 95 ([PAS95], maj - czerwiec 2019, Plakat_KPM)
Do kolejnego numeru „Pasieki” zostanie dołączony plakat akcji, będzie też można bezpłatnie zamówić dodatkowe egzemplarze.

Podobnie jak w kampanii „Miód kupujesz – pszczoły ratujesz” razem możemy więcej. Wierzymy, że podejmowane przez nas działania będą korzystne dla wszystkich: klientów, którzy zyskają zdrowie i lepsze samopoczucie stosując miód zamiast słodzików czy cukru oraz dla pszczelarzy, u których konsumenci będą się zaopatrywać, wspomagając rentowność pasiek.

Być może nawet ci, którzy miodu nie lubią, zwrócą uwagę na rolę pszczół jako zapylaczy, a pszczelarza jako ich opiekuna.

Pasieka nr 95 ([PAS95], maj - czerwiec 2019, kpm_ceny-miodu)
Ceny miodu (zł/kg) w skupie hurtowym i w handlu detalicznym w okresie IX-XI 2018 roku. Na podstawie: „Sektor pszczelarski w Polsce w 2018 roku”, Zakład Pszczelnictwa w Puławach.

Wśród naszych działań chcielibyśmy się też skupić na aspekcie wzbogacenia bazy pożytkowej dla pszczół. Będziemy podpowiadać, jakie rośliny warto sadzić w ogródkach i na balkonach. Jesteśmy otwarci na Państwa potrzeby, sugestie i pomysły i życzymy udanych miodobrań i zdrowych rodzin pszczelich.

Teresa Kobiałka
i zespół redakcyjny „Pasieki”


 Wydanie tradycyjneZamów prenumeratę czasopisma "Pasieka"


Czym jest e-Prenumerata? e-Prenumerata to pełny dostęp do książek i numerów czasopisma „Pasieka” w aplikacji mobilnej oraz w serwisie w www.pasieka24.pl Wszystkie numery czasopisma „Pasieka” oraz książek w „Biblioteczce...

Prenumerata „Pasieki” Czasopismo „Pasieka” to pismo dla pszczelarzy z pasją. Wydawane jako dwumiesięcznik w ciągu roku ukazuje się 6 numerów. Zamawów prenumeratę roczną - obejmuje...

Ostatnio dodane

Jak wzrosła liczba rodzin pszczelich na świecie? Zdjęcie: Na podstawie...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 25-10-2021

W Pile staną pszczele bioindykatory Zdjęcie: Freepik Fundacja Pszczoła, Bank BNP...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 25-10-2021

10 lat za 10 słoików Zdjęcie: Freepik Siedemnastego października w jednym...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 25-10-2021

Zmarł Profesor Jarosław Prabucki Chyba nie ma pszczelarza, który nie...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 19-10-2021

Zmiany w projekcie ustawy o sprzedaży bezpośredniej Zdjęcie: freepik. Komisja Rolnictwa...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 15-10-2021

Starożytna biżuteria pszczelarska Zdjęcie: © Ministerstwo Kultury i Sportu, Grecja. Ludzie od...

ze świata

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 15-10-2021

Wojakowa z ogrodem miododajnym Zdjęcie: Katarzyna Dzięgiel – Urząd Gminy...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 15-10-2021

Ubogo, tłusto, mącznie… czyli dieta po stracie pszczół   Zdjęcie: Freepik.  Wszyscy...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 08-10-2021

Pszczela przestrzeń w Szczepanowicach Zdjęcie: Łukasz Jaje. W Szczepanowicach (gm. Pleśna...

z Polski

Walerowicz Martyna - avatar Walerowicz Martyna, 08-10-2021